Friday, April 04, 2008

Manchester United Football Club




Pada awal rancangan, kami hendak ke Cardiff, Selatan Wales. Tetapi memandangkan jarak perjalanan ke Cardiff memakan masa lebih kurang 4 jam,kami menukar rancangan di saat akhir. Anak-anak lebih suka kalau kami ke Mancester. Oleh itu kami mengambil keputusan ke Menchester saja sebelum pulang semula ke Coventry.

Kami bertolak dari Portmadog, Wales lebih kurang pukul 11 pagi. Perjalanan ke Manchester mengambil masa lebih kurang 2 jam 40 minit. Ketara perbezaan antara Wales dan England ialah dari segi seni bina bangunannya. Di Wales, rumah-rumahnya di bina dari batu-batu slate berwarna gelap. Manakala rumah-rumah di England bangunan nya dari batu-bata berwarna merah.

Kami terus ke 'Football Club'nya, di mana di situ terdapat kedai cenderamatanya. Setelah selesai membeli cenderamata, kami ke masuk ke Muzium MU dan di kenakan bayaran sebanyak 48 pound untuk kami sekeluarga. Kami juga berpeluang melawat ke dalam Stadium dengan di pandu oleh seorang pemandu pelancong. Anak-anak sungguh gembira sebab berpeluang melihat sendiri bagaimana seorang pemain MU bersiap sedia setiap perlawanan berlangsung. Semua mereka berpuas hati dengan pengalaman tersebut.

No comments: