Sunday, June 22, 2008

Malaysian Tradisional Games



Setelahku kesat air mata ini, aku gagahkan juga diri ini untuk menyertai 'Malaysian Tradisional Games' yang berlangsung di The Hillfields Village Square. Hidup harus di teruskan, betul tak?. Dalam acara ini anak-anakku terlibat dengan acara kompang, gasing, teng-teng dan sepak raga bulatan.

Kami kelewatan sedikit kerana tersilap tengok masa persembahan. Walaupun hari hujan, namun persembahan hari itu agak lancar juga. Kehadiran warga Malaysia di tapak itu agak menggalakkan. Allhamdulillah tujuan untuk memperkenalkan permainan tradisional Malaysia tercapai. Ramai juga masyarakat tempatan yang hadir menyaksikan acara tersebut. Untuk acara kompang, radio coventry ada mempelawa kami untuk membuat persembahan di sana pada minggu hadapan. Wah masuk radio pulak...haha. Satu peluang yang baik tu.

Syabas pada Kak Raja kerana berjaya mengumpulkan sebahagian warga Malaysia di Coventry untuk acara itu. Ini merupakan peluang baik untuk anak-anak Malaysia di sini mengenali permainan tradisi mereka, tidaklah asyik bermain 'X box, play station', dan yang seumpamanya itu. Apa yang nyata anak-anakku sangat gembira pada hari itu, setelah melalui kesedihan yang amat sangat dua hari yang lepas.




No comments: