Monday, November 03, 2008

"Resign!"


Hari ini aku serahkan surat 'resign' di Little Angle Day Nursery.Bulan ini merupakan bulan terakhir aku di sini. Kalau dikira tarikh hari ini, aku sudah bekerja di nursery ini selama dua tahun dua bulan. Banyak pengalaman yang dapatku timba di sini. Terutama kawan-kawan di sini semuanya baik-baik belaka. Kami sangat rapat macam sebuah keluarga yang mempunyai pelbagai bangsa.

Bossku Rita (berbangsa India yang lahir dan dibesarkan di Kenya), memang baik orangnya. Aku dan dia sangat rapat, segala masalah di nursery akan di bincang bersama aku... kelakar juga, kadang-kadang sebab boss boleh percaya dan terima idea dari aku yang hanya bekerja di bahagian dapur. Jadi oleh kerana dia "sangat" percaya pada 'Malaysian' dia mahu aku carikan 'Malaysian' juga untuk ganti tempat aku. Allhamdulillah aku dapat cari kawan yang memang baik, untuk ganti tempat aku ini..

Bekerja di sini memanglah seronok, sebab aku dikelilingi oleh anak-anak kecil yang comel-comel belaka. Aku cuma bertanggung jawab menyediakan makanan mereka. Lain-lain hal berkaitan dengan mereka adalah tanggungjawab 'Nursery Nurse' yang lain. Aku akan merindui mereka semua bila aku pulang nanti.

3 comments:

nieja said...

btw, kenapa aunt resign?

Suzana Abd Manan said...

aunty dah nak balik malaysia nieja, 3 Disember nie.

nieja said...

oh..patot la..
1 fmly blik eh?