Saturday, January 17, 2009

Merentas Desa



Semalam merupakan hari Merentas Desa, bagi sekolahku. Aku ditugaskan sebagai pencatat markah untuk acara tersebut. Apa yang hendak diceritakan di sini ialah tentang anak-anak. Atul menang tempat ke 13, acara tersebut. Bukan main seronok lagi 'makcik' tu...hehe. Imam pula terpaksa tumpang motor cikgu, sebab tak larat nak jalan. Iyah, macam jalan-jalan makan angin.. Itu lah gelagat mereka. Sekolah di sini agak 'stress' berbanding UK. Pada mula-mula persekolahan anak-anak agak susah nak sesuaikan diri. Beban kerja sekolah sangat banyak, tu tak masuk 'beban' beg sekolah lagi. Tapi sekarang mereka dah dapat sesuai kan diri, secara perlahan-lahan. Syukur... Mujurlah, aku bersekolah di situ. Aku terpaksa bagi penerangan dulu pada cikgu-cikgu anak-anak. Nasib baik mereka faham.

2 comments:

nieja said...

wah atul dpt no 3
hebat2.. ehe..

oh mesti diorg x dpt
suaikan diri lagi kan..
lame2 nant ok la tu aunt..

izuan murat said...

salam kak suzana.:)
slmt kembali ke msia!
suka baca blog akk. izu link kn kt blog izu ye!:)