Sunday, July 25, 2010

Balik Kampung Coventry I

Kereta peugeot yang comel ini menjadi kereta sementara di Coventry (kalau dapat bawak balik best juga ni...hehe)

Post kali ini bukan hendak bercerita pasal balik ke kampung halaman sebenar di Malaysia, kali ini aku hendak bercerita tentang pengalamanku 'balik ke kampung' Coventry pada minggu lepas. Perjalanan yang memakan masa selama 12 jam telah membawa aku dan suami pulang semula ke 'kampung' Coventry. Ini merupakan kali pertama menaiki pesawat 'Airasia', kerana sebelum ini aku sekeluarga menaiki MAS ( maklum lah sebelum ini di taja...hehe) tapi untuk kali ini semua kena tanggung sendiri, jadi kena carilah flight yang murah.

Sesampai di Stensed London, aku menyewa kereta untuk ke Coventry. Nasib baik Encik 'Tomtom' ada, jadi perjalanan sangat lancar juga. Malam pertama bermalam di rumah X jiran masa di Churchill Avenue dulu. Seronok berjumpa D dan anak-anaknya, layanan kelas pertama yang di beri sungguh tidak terbalas rasanya. Rindu sungguh dengan kawan-kawan di Coventry terubat jua bila keesokkan harinya Abang Fuad dan Yati datang menjenguk. Selesai bersarapan dengan nasi goreng dan cucur udang D yang istimewa, aku dan suami berangkat ke hotel yang kami tempah di Tengah-tengah bandar Coventry. Sewa hotel ini tidak lah mahal sangat iaitu 87 pound untuk 5 hari. Kalau nak dapat semurah ini, kena lah tempah awal..

No comments: