Monday, July 28, 2008

Memetik Strawberry

Hari Jumaat yang lepas, kami ke 'Malt Klint Farm' untuk aktiviti memetik strawberry. Pada tahun lepas kami ada membawa mak kemari. Bulan Jun adalah paling sesuai untuk petik buah strawberry, raspberry, blackberry dan rhubab. Untuk makan raspberry dan blackberry tak perlu kemari kerana buah ini banyak tumbuh di belakang rumah kami. Tapi strawberry memang tidak ada. Sesampai di sana, kami terserempak dengan Fauzan sekeluarga dengan orang baru Zahira sekeluarga yang telah sampai di situ terlebih dahulu. Kami dapat memetik dua bakul sebelum pulang.

Manakala pada hari Sabtu pula, kami ke 'Carboot Dunchurch'. Cuaca agak panas hari itu. Memang sesuai untuk membeli belah di situ. Sudah agak sebulan lebih aku tidak ke mana-mana 'carboot' jadi banyak juga barang yang dapat ku beli terutamanya buku-buku dan perhiasan kaca yang memang murah.

Hari Ahad, aku masak pulut kuning untuk suami bawa ke Nothingham untuk nusrah jemaah dari Malaysia yang ada di sana. Mereka akan ke Coventry pada 30 dan 31 haribulan nanti. Mungkin mereka akan berada di rumah Yusof Bayaat. Jadi kepada kawan-kawan yang membaca blog ini, boleh lah kita datang beramai-ramai di rumah Yusof Bayaat untuk mendengar Taklim dan Bayan dari Jemaah ini... Insyallah

3 comments:

|Ihsan| said...

strawberry tu leh lah bwk blek M'sia sket kan...haha..xD..

Suzana Abd Manan said...

Boleh... nanti mak cik bawak ngan bakul2 dia sekali..hehe

|Ihsan| said...

hahaha...jgn bwk bakul, bwk satu kebun dtg m'sia..haha...