Tuesday, October 13, 2009

PMR


Hari ini merupakan hari terakhir peperiksaan PMR. Ini bermakna 'merdeka'lah anakku Bariyah, setelah bertungkus lumus menghadapinya. Mungkin dia sudah buat yang terbaik, aku sebagai ibu hanya mendoakan saja. Maklumlah Bariyah terpaksa menduduki peperiksaan tersebut tanpa mempelajari pelajaran tingkatan satu dan dua. Bila balik Malaysia hari tu, tup..tup terus ke tingkatan tiga dan kena ambil PMR pulak. Mula-mula dia nampak 'stress' juga dengan pelajaran yang agak asing baginya. Tapi alhamdulillah lama kelamaan, dia boleh ikut juga. Jadi aku harap dia boleh buat PMR itu sebaik yang dia boleh, aku tidak memberi tekanan sangat kepadanya, takut dia 'tansion' pulak nanti.

4 comments:

HalfBlood Princess said...

Sporting la Kzana ni, untung ank2 akk dpt ibu yg memahami.;)

Insya Allah ank akk bjaya dlm PMR. Amin..:)

P.S Bestnyer gi open ouse kt bwh ni, izu xberaya sgt..ank2 xbrp sht. asyik demam je derg, kak. sian sgt. nk gi beraya pon xseronok.

sarahjiha said...

Akak,
Sudahnya kita tak dapat jumpa.. dari UK sampai Tangkak.. dari Raya sampai raya dah habis.. sebenarnya raya kemarin lama saya kat Tangkak.. tapi tak teringat nak contact akak..
Next time le agaknya....

HalfBlood Princess said...

Kzana, apa kabo? lama menyepi, bz eh?. nk emel add. akk bley?

Suzana Abd Manan said...

Sorry izu, agak bz sikit. email add akak suzanamanan@yahoo.com