Friday, October 02, 2009

Raya Lagi!!

Walaupun hari ini sudah masuk dua minggu raya, namun jemputan untuk majlis "open house", semakin banyak. Sejak sekolah di buka hari itu, aku dan kawan-kawan sekolah membuat kunjungan ke rumah kawan-kawan, setiap hari selepas balik dari sekolah.

Giliran rumahku, pada hari selasa yang lepas. Menu yang sempat aku siapkan pada hari itu ialah Mee Bandung Muar. Segala bahan-bahan telah di siapkan pada malam hari lagi dan bila balik saja sekolah, terus menyingsing lengan, merebus dan menggoreng apa yang patut. Dalam masa 45 minit, aku dapat menyiapkan hidangan untuk kawan-kawan yang datang pada hari itu (haha...ini kira rekod peribadi lah nie..:)).

Semalam, kami ke Bukit Gambir dan Serom untuk menziarahi kawan-kawan yang tinggal di kawasan itu. Apa yang bestnya, menu yang di sediakan adalah makanan tradisi masyarakat jawa..ermm.. apa entah namanya.. tapi rasanya memang sedap.

Hari ini siri "open house" akan di teruskan. Suami pula terpaksa bertugas, sebab Utem ada konvokesyen pada hari ini dan esok. Aku dan anak-anak akan beraya sakan lah jawabnya...hehe

No comments: