Sunday, December 13, 2009

Motor

Motor naik kereta..
Hari Jumaat yang lepas aku ke Port Dickson tetapi kali ini bukan menjemput anak bujang ku Mizi, tetapi menjemput motornya sahaja.. hehe. Mizi akan balik ke rumah keesokan hari nya dengan menaiki bas. Aku dan suami sebenarnya risau untuk membenarkan Mizi membawa motor untuk pulang ke Tangkak. Bagi aku dan suami, biar susah-susah sikit asalkan tak pening dan risau bila dia pulang dengan bermotorsikal. Motor itu di hantar ke Poli PD hanya untuk keperluan dia di sana sahaja, tak boleh jalan jauh-jauh ( itu syarat yang aku beri pada dia).. Huh...susah juga ye kalau anak-anak dah besar ni, lepas ni mesti dia minta nak bawa kereta pulak...isy...isy...(pening-pening)

Mizi dan kawan-kawannya di Poli PD baru nak pergi gash

3 comments:

HalfBlood Princess said...

betulla kak, jgn la..mmg bhy..jauh tu naik motor dr pd ke tangkak. hiway, keta laju2. untung ank2 akk dpt parents mcm akk b2.:)

Suzana Abd Manan said...

Tu lah Izu, memang risau nak lepaskan dia naik motor. Terpaksalah susah sikit bawak motor balik naik kereta..Dia request nak bawk kereta pulak bila dah dapat lesen...(pening-pening)..tapi tu lah izu masa kita dulu rasa macam ok je kan, akak dapat lesen kereta masa umur dia juga...tapi bila anak sendiri risau le pulak..isy..isy

HalfBlood Princess said...

hehehe..keta la plak yer..tp dia lelaki kak, keta better dpd motor...tp kne hati2 jgk la..kdg2 kte dh hati2 org laen plak xbhati2..risau still risau kn..aihh mcm manala turn izu nti..hehe.