Saturday, September 10, 2011

Salam Aidilfitri 2011



Post kali ini nak cerita sikit pasal Hari Raya yang masih ada sisa-sisa ni. Alhamdulillah tahun ini menjadikan tahun kedua beraya di rumah Idaman. Tapi bezanya, kami tidak balik ke rumah arwah mak dan abah. Sekarang ini kami lah yang menjadi mak dan abah untuk anak-anak pula. Tak Balik Kampung ke???...Ini lah kampungku yang tercinta. So, pendek kata hari-hari aku balik kampung....heheh.

Menjelang raya, anak-anak semuanya ada. alhamdulillah, bersyukur aku kepada Allah kerana dikurniakan Allah anak-anak yang rajin dan bersungguh-sungguh menolong. Suami juga tidak ketinggalan membantu. Mengemop, memvakum, mengelap, menganyam ketupat, memotong ayam dan daging semua dibuat bersama-sama. Memang meriahlah kalau dibuat bergotong royong macam ni. Menu raya, masih lagi ikut resepi turun temurun iaitu ketupat (ori punya...hehe), rendang daging, ayam masak kacang (resepi arwah mak), sambal kacang (resepi arwah mak mertua) dan kuah lodeh. Kuih muih, buat juga, tapi 'buat tempahan' saja....hehe

Pagi raya, selesai solat sunat aidilfitri, sesi maaf bermaafan diadakan sebelum sesi fotografi. Macam artis pulak ye..hehe. Ikut kan ajelah anak-anak.. Di sini ada beberapa keping gambar hari raya untuk tatapan..

No comments: