Sunday, October 19, 2008

Sekolah Hidayah dan Ebay


Seperti kebiasaan, setiap hari Sabtu, kami akan berkampung di MRC kerana menghantar anak ke Sekolah Hidayah. Sekolah ini semakin hari semakin meriah. Ramai warga Coventry yang baru tiba, menghantar anak-anak ke sekolah ini. Oleh itu setiap hari Sabtu, ramai lah warga Malaysia di sini.

Semalam aku sempat membantu Dr Marjan mengajar iqrak untuk anak-anak tahap satu. Membantu membangunkan sekolah ini, aku rasa perlu bagi semua warga Coventry. Kalau kita tidak bagi sokongan tentulah sekolah ini akan berkubur nanti. Allhamdulillah berkat usaha kami, di sini sekolah ini masih kekal beroperasi lebih-lebih lagi kami mendapat bantuan kewangan dari 'City Council', jadi anak-anak yang hadir tidak di kenakan yuran, seperti sebelumnya.

Pada sebelah petangnya aku ke Docester dengan suami. Apalagi, kalau tidak kerana 'ebay'... haha. Tapi seronok juga dapat ke sini yang perjalanannya mengambil masa hampir satu jam empatpuluh lima minit. Ada stadium bola sepak, rupanya di bandar ini. Jadi sewaktu hendak pulang kami terperangkap dengan kesesakkan jalan raya kerana ada perlawanan di stadium ini. Singgah solat di pusat 'Servis' (di parkir kereta sahaja), sebelum sampai ke rumah hampir waktu magrib. Hajat hati hendak ke rumah Redzuan untuk rumah terbuka terpaksa dibatalkan sebab suami keletihan. Mujur juga hari ini aku sempat masak nasi impit, rendang, kuah kacang dan lodeh. Jadi kami 'berumah terbuka' sendirilah dengan anak-anak ... hehe

No comments: