Saturday, January 08, 2011

Masak-masak


Memang seronok kalau masa kecil-kecil dulu main masak-masak, kan. Tapi bila dah tua-tua ni mana ada nak main-main lagi. Lagi pun kerja memasak ni dah jadi rutin harian, yang kadang-kadang dah tak ada idea nak masak apa. Jadi macam-macam resepi le yang tercipta hasil dari nak mencuba-cuba itu.

Semalam cuba masak ayam tandoori dengan nasi beryani, yang rempahnya buat sendiri. Mungkin rasanya tak sama dengan orang lain, jadi boleh lah bubuh nama sendiri ye....hehe. Ayam tandoorinya juga di ubah suai dari resepi asal kerana, tak semua rempah ratusnya ada di dapur. Jadi, aku cuba-cuba lah ikut cita rasa sendiri. Apa yang penting, suami dan anak-anak kata sedap. Jadi segala jerih perih di dapur pasti hilang kan... Jadi inilah gambar ayam tandoori dengan nasi baryani Suzana yang special itu...huhu. Lain kali nak buat dengan 'home made' roti naan pulak..

2 comments:

ummi_ziz said...

uuuh yummy nya nmpk nasi biryani akk tu..kt area east london ssh la nk cr nasi biryani, tk mcm kt coventry dlu..sedih je..hehe. Hmm nk cuba wat blum larat lg. :D

Suzana Abd Manan said...

Tak apa Izu, nanti kalau ada masa jalan2 le ke Coventry, rasa nya tak le jauh sangat rasanya dalam 2 hours driving jer kot..i guess..