Friday, February 27, 2009

Santai


Minggu ini agak rehat sikit walau ligat di dapur. Maklumlah minggu ini anak bujang kesayangan balik cuti. Jadi ibunya ni, sibuk lah nak masak makanan kegemaran si anak. Macam tulah ibu kita dulu kan.. so sekarang giliran kita pulak bila anak-anak dah besar-besar ni. So...menu hari ini ialah Nasi Baryani Ayam Madu Suzana, bubur pulut hitam dan Kek Biskut Merrie. Itu semua kegemaran Mizi. Mesti yang lain jelous ni... hehe.. Kegemaran anak-anak yang lain pun akan menyusul kemudian ye...

Manakala minggu lepas aku sempat membuat 'Choc Cips Cupcake' untuk di jamu kepada ibu mertua dan ipar duai yang datang untuk minum petang. Ini lah gambar cup cakenya. Kalau nak resepinya, akan di postkan kemudian...

7 comments:

izuan murat said...

Salam kak zana, bestnyer! terliur org dlm pantang nii tau. hehe..nway, nti post resipi cupcake tu yer, nk cuba wat nti!:)

Siti Rohana said...

kak suzana...macam mana ni....nak jugak makan nasik beriani tu....huaaa...heheheh

cam gini ler...nanti ct datang umah...kak suzana masak masakan kegemaran ct boleh....gurau je...

betul lah kak...ct igt masa ct balik asrama dulu2..mak mesti masak tomyam..sebab ct suka tomyam....tetiba rasa rindu pada mak pulak...apa khabar die di masia...

Suzana Abd Manan said...

To Izu: Nanti lepas pantang datang rumah akak ye...nanti akak buat cup cake special utk izu..hehe

To Ct: Tunggu ct balik nanti, akak buat special utk ct.. mm bila ct nak balik ek??

izuan murat said...

Wah best ni, pucuk dicita, ulam mdatang..insya Allah akk, patu kte gi piknik ke g.ledang nk tak? hehehe..melampau plak la izu ni kn..hehe .bkn apa..dh xsabo nk kuar rumah jln2 amik angin..:D br 2mgu dlm pantang, mcm mana tuu??

nieja said...

wah auntie..
nmpak sedap je nasi bryani
tu.. bile nak buat utk nieja?
ehe

Suzana Abd Manan said...

to Nieja: bila nieja datang rumah auntie nanti, auntie buat special utk nieja pulak ye...hehe

nieja said...

oh..
ni yg buat xcited ni..