Saturday, February 21, 2009

Tempe


Hari ini nak kongsi sikit tentang lauk kegemaran suami ku iaitu 'Tempe Masam Manis'. Masa baru-baru kawin dulu, aku cuba juga masak tempe ni, tapi dia kata masih tak sama macam mak dia masak. Dia nak aku masak tempe ni macam mak dia masak juga... Jadi nak mendapatkan hasil yang memuaskan, kena lah kursus dengan 'ibu mertuaku'...hehe. Tapi, lama kelamaan akupun dah boleh lah masak masakan kegemarannya ini walaupun tak 100% sesedap ibu mertuaku. tak apalah, asalkan dia makan sampai licin, pun dah kira bagus...alhamdulillah.

4 comments:

nieja said...

macam best je.
bg la resipi aunt..
leh try buat nnat

izuan murat said...

bestnyer..kami pon ske mkn tempe.:)
mcm mana nk buat tempe masam manis ni kak?:D

sarahjiha said...

Akak..
Apa kabar.. seronok baca blog akak.. kalau saya rindu kat kampung saya mai blog akak la... lama juga tak balik ni.. last hari tu CNY..

Suzana Abd Manan said...

Nieja: resepinya tak susah, nanti antie bagi ye

Izu: Memang sedap tempe ni, kalau makan cam gitu pun sedap..nanti kalau ada masa akak postkan resepinya.

Mazni: Akak baik2 aje, kalau balik kampung singgah lah ke rumah akak ye..