Saturday, November 28, 2009

Cuti Sekolah!!


Sempat 'posing' dalam rumah yang belum siap...heheAlign Centre
Yeah...!! Bagi cikgu-cikgu macam aku ni memang seronok kalau cuti sekolah. Terutamanya kalau cuti panjang. Banyaklah projek-projek yang tertangguh boleh di laksanakan.... Projek utama sekali ialah mengemas rumah dari segenap sudut. Buku-buku sekolah yang ada dikumpul di dalam kotak dan di simpan. Projek lain ialah membaca novel... banyaklah novel-novel yang tak sempat baca masa hari sekolah dapat dihabiskan... dan bercadang nak siapkan novel sendiri yang lama tertangguh ...insyallah.

Sebelah petang pula aktiviti harian ialah ke kebun dan melihat 'progress' rumah yang sudah 50 peratus siap. Mulalah pasang angan-angan nak hias rumah macam itu dan macam ini...hehe (kata suami berangan tak apa, bukan kena duit pun..kik..kik) Oklah, jadi cuti sekolah ini terisilah dengan perkara-perkara tersebut. Projek masak-memasak terpaksa dihadkan sebab aku dan suami 'ON DIET' (sebabnya, sejak balik Malaysia ni, berat badan bertambah mendadak!!) Banyaklah resepi-resepi baru yang aku dah cuba, akibatnya baju yang dulu saiz S jadi saiz M... huaaa... ini tidak boleh jadi. Ada seorang kawan pernah kata pada aku "Jangan besarkan baju, tapi kecilkan badan". Boleh ke ni..??

2 comments:

HalfBlood Princess said...

wahh dh naik byk dh umah akak, cantik nmpknya tuh!xsbr nk tgk bler dh siap sepenuhnya.;)

enjoy the holiday wherever u r kak..:)

Suzana Abd Manan said...

Insyallah izu raya thun depan di rumah baru le, Thank izu happy holiday for u too..