Saturday, April 11, 2009

Ujian lagi

Minggu ini agak sibuk. Ujian penilaian ke 2 di sekolah bermula untuk bulan April pula. Rasanya baru habis ujian, bulan lepas sudah ada ujian lagi untuk bulan ini. Bukan saja pelajar-pelajar yang 'stress', guru-guru juga sama. Ini bermakna soalan perlu disediakan dengan skema jawapan sekali dan yang paling sibuk ialah terpaksa menanda kertas jawapan pula. Bayang kan aku terpaksa menanda kertas jawapan untuk 6 kelas menengah atas yang tidak banyak soalan objektif. Oleh kerana sudah tiga tahun tidak menanda kertas, 'skill' menanda kertas agak 'slow' sedikit. Masa-masa beginilah aku teringat kerja di Coventry dulu, walaupun menggunakan tulang empat kerat, tetapi tidak 'stress' langsung..... huhu, Kalaulah ada kerja yang macamtu di sini kan 'best' hehe

6 comments:

Puan Gee said...

salam kak...
itu le cabaran...
kalau keje mcm kat Coventry tu ada kat m'sia.. gee pun nak...cik abang pun nak... penat tp tak strss... back to reality...huhu

Suzana Abd Manan said...

Betullah Gee, memang cabaran... kerja kat UK dulu memang tak stress langsung. Habis kerja, habis, tak perlu bawak kerja kat rumah. Kat sini, kena tanda kertas pulak masa cuti...huhu

izuan murat said...

Aduii siannya..sbr ye kak...:)

ni dh sama je lbh krg ngan kje lecturer ni ekk..kn best klu gaji pon lbh krg sma ngan gaji lecturer kn k zana?? he he he...kt uk keje xstress, gaji lumayan plak tu..huhu...

nway Kte tgk isham tanda kertas xm budak pon kte sama stress..haih...

Suzana Abd Manan said...

To Izu: Biasalah Izu, kalau tak nak stress tak yah kerja... tapi duduk rumah aje pun stress jugak kan ..haih..

ummi said...

kak Zana, kerja kat coventry bukan saja tak stress tapi ..lumayan....!!! Mengalahkan kerja yang stress...

izuan murat said...

Betul tu, mmg stress kak..heheee