Friday, March 27, 2009

Capati

Semalam teringin untuk makan capati. Oleh itu akupun menyingsing lengan, mencuba buat capati kegemaran suami. Dulu aku pernah membuatnya beberapa kali ketika di UK, tetapi ia agak liat dan tidak seperti capati 'mamak'. Kali ini aku mencari resepi yang agak mudah di http://resepi.mesra.net/Detailed/2253.shtml dan akhirnya capati kali ini agak menjadi. Rasanya lembut dan sedap (cewah....hehe). Bila ditanya pada juri-juri 'profesional' (anak-anak dan suami lah tu..) katanya OK!!

6 comments:

nieja said...

wow..
buat sdiri..
hebatnyaaa.. mesti sedap ni

Suzana Abd Manan said...

memang sedap, hehe:)

izuan murat said...

peh, mst sedap nii..mcm ni bley tutup kedai mamak k zana..hehee

Suzana Abd Manan said...

mana boleh lawan kedai mamak, dgn air tangan mamak yg sedap tuh...hehe:p

ummi said...

amboi..cantiknya capati..

Suzana Abd Manan said...

memang cantik ummi, yg dalam gambar tu, bukan yg akak buat, yg buat hari tu tak sempat nak bergambar dah habis...heheh