Sunday, March 08, 2009

Hobi

Sudah lama aku meninggalkan hobi ini. Oleh kerana hujung minggu ini, cuti agak panjang, aku sempatkan diri mengeluarkan mesin jahit kesayangan yang disimpan dengan baik oleh arwah ibuku dulu. Projek pertama ku ialah menjahit langsir rumah. Rumah ini bukannya tidak ada langsir, tapi masa aku pindah dulu, suami suruh beli yang 'ready made' saja. Tapi aku tidak berapa puas hati, dengan langsir tersebut jadi, oleh kerana tinggal di Tangkak... hari-hari lalu depan kedai kain, teruja lah juga untuk menyinggah dan membeli kain yang "murah-murah" itu...hehe..(iklan lah pulak). Maka inilah hasilnya...

4 comments:

izuan murat said...

uwaaa jelesnye..cantikla k zana pilih kain langsir tuh, so english..hehe..nti bley pilihkn kain lgsr utk rumah izu x??:D brp semeter kain lgsr tu kak? mana tau nti bley gi tangkak survey2..:D nway, izu pon sbnrnye xbrp suka beli lgsr ke bj kurung ready made..bkn citarasa kte..lgpon blum tnt jahitannya kemas..kn? k zana amik tempahan jahit lgsr tak?? hehehee..

Suzana Abd Manan said...

jangan jeles, bukan mahalpun kain langsir tu. Kalau tak caya...jom ke Tangkak, izu akan rambang mata...hehe. Nak ambik tempahan???...hehe tidaklah dik oi...utk sendiri pakai je..

Siti Rohana said...

wah.....cantik...kena2 aje ngan kerusi tu ehem2....hahaha.....boleh kah kam ke tangkak utk borong kain langsi kalau macam ni..alang2 singgah ke rumah kak zana mkn beiani...hihhii...boleh kak zana?

Suzana Abd Manan said...

To ct: boleh aje siti, kalau nak datang sini, boleh akak tunjukkan kedai yg 'murah-murah' tu...kalau ct dtg nasi baryani special utk ct akak sediakan...hehe...miss kat haris so much..